Alla inlägg den 18 maj 2009

Av Gizmo - 18 maj 2009 10:05

Hejsan,


Matte o jag har haft avslutning i Tranås Brukshundsklubb. Vi har gått 8 ggr i Allmänlydnad 1. Nu hade vi slut provet. Först fick jag sitta med mina andra hundkompisar plats i 2 minuter med matte på 10 meters avstånd. Jag klarade detta galant. Efter det var det dags att visa att jag kan gå fint i koppel utan störning och med möte med annan hund. Jag Fick gå två gånger med möte med annan hund men jag klarade detta fint. Mitt bästa är inkallning utan störning. Det kunde jag galant men fick prova två gånger med när det fanns störning med. Jag är så himla nyfiken och glad i allt och alla så klart man måste kolla in läget. Jag ser ju min matte hela tiden.heheh . Vi fick sedan visa att matte kunde kolla mina öron, ögon, tänder och tassar. Klart hon fick det..vi Wheaten är ju vana vid mycket hantering. Men sedan skulle min kursledare kolla och jag gillar henne så mycket så jag var super glad och det var ju inte så bra för matte tappade en poäng på hanteringen, 2 utav 3. Sist fick vi hundar sitta i våra bilar i 5 minuter utan störning. Det kunde jag för jag älskar min bil. Sedan kom det samma övning igen fast med störning. Andra hundar gnällde och skällde lite men jag satt tyst. Jag vet  att matte höll tummarna för hon vet att annars är jag rätt så pratig av mig =P  Matte vad tror du om mig va!!! Vi klarade alltså provet med 29 poäng av 30 möjliga och vi fick hundförar beviset. Vad vi vart stolta över vår prestation så jag fick en extra godis när vi kom hem och mys.


Ha det gott och vi hörs snart igen,


Gizmo

Ovido - Quiz & Flashcards