Alla inlägg under juni 2009

Av Gizmo - 30 juni 2009 08:20

Hejsan,


Jag har varit och  gjort mig fin till mattes 40-års kalas . Sofie klippte mig så snyggt som vanligt och det var mycket hår som klipptes bort. Matte behövde inte hålla mig den här gången utan jag kunde vara själv på trimbordet. Man är ju en stor kille nu matte...så du vet ..hehehh

Efter klippningen så fick jag busa med mamma Stina. Vi hade jätte kul i flera timmar med bus. Det var åska i luften och den var så varm och kvav men vi for runt i mammas trädgård ändå. Det är så kul att springa av sig.

Sedan fickade matte. En jätte god persikopaj med kaffe. Sedan var det dags för matte och mig att åka jem till Tranås igen.


Tack Sofie för en härlig och rolig Wheaten dag.


Åh just det. Snart träffas vi ju poliserna..Jag och min flock ser fram emot det så mycket...


Ha det gott!!!


Vi hörs snart igen,


Gizmo.

Av Gizmo - 28 juni 2009 08:15

Hejsan,


Jag och min flock åkte ut med vår båt på sjön sommen. Först får man åka på svartån en bit från Näckströms där vi har vår båt. Sedan är det fullt ös ut på sjön Sommen. Jag tycker om när vinden fladdrar i min päls. Sedan gick vi iland på en ö och badade och fikade. Min flock solade en stund men det gillar inte jag =P Tiden går så fort på sjön så det var dags för oss att åka hem igen för vi skulle grilla hemma. Jag var så trött efter min båttur men det var skönt.


Vi hörs snart igen,


Gizmo.

Av Gizmo - 27 juni 2009 08:11

Hejsan,


Vi har varit på kalas i mattes morbros stuga på landet. Det är ett underbart litet soldattorp från 1700 - talet. Vi hade det jätte mysigt och människorna fick åka en tur i jeepen. Jag åkte inte utan gottade mig i skuggan. Sedan var det dags att åka hem på kvällen. Jag var så trött efter att ha varit ute en hel dag.


Vi hörs snart igen,


Gizmo

Av Gizmo - 24 juni 2009 08:53

Hejsan,


Vilket väder vi har så skönt tycker matte men inte jag . Bra Wheaten väder enligt mig är molningt och kallare. Jag tycker bättre om skugga. Vi har varit och badat i sjön sommen. Det var vågor så jag försökte fånga dem. Jag gick inte i hela jag bara med benen. Men kanske senare kan jag gå längre ut. Men skönt är det vid vattnet.


Ha det gott tills vi hörs igen,


Gizmo.

Av Gizmo - 22 juni 2009 08:17

Hejsan,


Jag har med min familj varit i den stora staden Eksjö =P  Matte och lill husse & matte skulle förnya sina pass hoss polisen.Det var länge sedan vi var i Eksjö, så vi passade även på att ta en promenad i trästaden. Där är så fina hus att titta på men jag tyckte mest om att där fanns så många nya lukter ..heheheh. På vägen tillbaks till bilen så såg vi en annan ras som jag. Kul att se Wheatens ute på promenaderna.


Ha det gott tills vi hörs igen,


Gizmo.

Av Gizmo - 19 juni 2009 09:56

En glad midsommar alla glada och hoppas ni inte blir för blöta i regnet.

Wheaten kramar och pussar från lille mig =P


Vi hörs snart igen,


Gizmo

Ovido - Quiz & Flashcards