Direktlänk till inlägg 10 maj 2010

Klippning och bus

Av Gizmo - 10 maj 2010 07:11

Hejsan alla glada,


Igår var jag och klippte mig hos min uppfödare Sofie. Jag hade blivit långhårig så det var dags. Matte är fortfarande anmäld till region östs klippkurs så hoppas den blir av snart. Jag skötte mig så bra på trimmbordet även om jag tycker det är så tråkigt. Men efter en stund så är jag rätt så avslappnad för att det är egentligen mysigt...her he he Ensam i centrum..Hur bra som hellst.

Efter klippnigen så fick jag busa med min mamma Stina...Det blev ett Wheaten race i trädgården. Min mamma skall ha valpar så efter en stund så skällde hon och sa till att nu vill jag inte leka mera..Hon är inne i mamma rollen nu. En duktig mamma  och med en liten rund valpmage nu är hon så mysigt. Matte fick känna på Stinas mage och det känns att där är något inne där. Så mysigt så.


Väl hemma igen så var jag jätte trött och sov tills det var dags för kvällsrundan vid 19.00 snåret. Matte och jag gick en lång sväng och så klart så tog vi lite fina kort på min nya frisyr.


Tack Sofie, Olle och Stina för en kul dag!!


Ha det gott tills vi hörs igen,


Gizmo.

     

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Gizmo - 23 november 2011 11:23

Hejsan alla glada,   Oj, är det någon som följer min blogg så har den varit död en lång tid. Idag skiver matte  . Vi har varit i skogen idag och plockat pynt till mattes Jul/ adventpyssel. Tycker jag är så så så tråkigt så det lät jag matte vet...

Av Gizmo - 11 september 2010 22:30

Hejsan,   Måste rapportera från utställnings resultatet från Tranås. Vi åkte ut på morgonen och blött i gräset var det. Matte borstade mig till mitt bästa och så var det vår tur. Vi tävlade mot två andra Wheaten, en valp och en tik. Jag stod rikt...

Av Gizmo - 3 augusti 2010 15:30


Hejsan,   Idag har matte och jag övat på utställnings övningar....Det går jätte bra nu med mitt nya utställningskoppel   Matte är hel nöjd !!   Vi hörs snart igen!! I eftermiddag skall jag gå ett spår ...kul!!   Gizmo.   ...

Av Gizmo - 2 augusti 2010 20:42

Hejsan alla glada svansar,   Idag var jag och min flock i skogen. Matte lade två spår till mig som jag klarade galant --så klart!!! Jag älskar att vara ute i skogen och spåra. Så nu sover jag som en stock....matte myser...hehe... Så klart som van...

Av Gizmo - 1 augusti 2010 21:20

Hejsan,   Är ett tag sedan vi skrev i bloggen men vi har facebook och är lite dubbelt upp. Titta gärna in på min facebook sida =)   Vi har fått tipps från min uppfödare Sofie om hur matte ska trimma mig. Sofie gjorde en sida av mig och så fic...

Ovido - Quiz & Flashcards