Alla inlägg under december 2009

Av Gizmo - 16 december 2009 20:59

Hejsan alla ni glada,


Nu är äntligen den härliga snön här i Tranås där jag bor. Matte och jag var ute och busade i snön. Jag älskar att bada i snödrivorna som växte fort idag. Den nya hurtaoverallen var bra att ha nu. Sedan när matte och jag kom in igen så skulle matte göra de goda julgodisarna...undrar om det blir något hundsnacks till mig...heheheh  


Hoppas ni njuter av det härliga vintervädret och vi hörs snart igen!!


Så klart finns det lite bilder igen. Håll till godo!!!


Gizmo.


     

Av Gizmo - 13 december 2009 20:25

Tredje advent


När tredje ljuset brinner,
vi juleklappar syr
och vi bakar kakor
och har ett fasligt styr.



 

Av Gizmo - 13 december 2009 20:21

Hejsan alla glada,


Vi är just uppe i allt julpysslande och hinner knappt lägga ut några inlägg i bloggen. Vi bara måste visa en söt lussehund....svår att motstå ...vi vet   


Vi kom nyss in från en härlig läng promenad och det snöade lite lätt och lagom många minusgrader...Det är så härligt att komma in sedan och njuta av god Blossaglögg...


Vi hörs snart igen och ha det så gott!!


Gizmo.

 

Av Gizmo - 7 december 2009 06:55

Hejsan alla glada,


Igår andra advent så var vi på julmarknad på Råsgård här i Tranås. Där fanns lite av varje att köpa men vi handlade inget. Sedan gick jag och min flock den 5 km långa rundan runt Illernsjön. Det var ju så soligt och skönt den här dagen så vi kände för en lång promenad. Vi mötte många andra som njöt av det soliga decem ber vädret så inkallnings övningar blev det massor av och jag skötte mig galant. Sedan åkte vi hem och åt middag och senare så drack vi den goda blossa glöggen.

Vi var väl värda att bara mysa !!


Ha det gott och vi hörs snart igen,


Gizmo.


           

Av Gizmo - 6 december 2009 08:45

När andra ljuset brinner
är snart Lucia här
Hon bjuder oss på kaffe
och bud om julen bär.


 


 



Av Gizmo - 5 december 2009 11:31

Hej här har ni lite tips på kul julpyssel:  


Skira bomullsbollar

Detta behövs:
Små ballonger
Bomullsgarn i olika färger
Tapetklister
Pensel
Pärlor


Blås upp ballongerna i önskad storlek och det är kul att variera storlekarna lite. Linda garn i önskad färg huller och buller om ballongerna. Fäst ändarna genom att trä under en annan tråd. Pensla på tapetklister och låt torka. När bollen är torr så smäller man ballongen och petar ut den. Sy på pärlor i önskade färger och storlekar och häng upp i granen.


 

Julgransbollarna som jag skall ha som nytt julpyssel för året  


Ljuslykta av sockerbitar


Detta behövs:

En bit kartong

aluminiumfolie

sockerbitar

lim( ej brandfarligt ) eller kristyr som du gör av florsocker och vatten

värmeljus



Klipp ut en cirkel med en ungefärlig diameter på 10 cm ur kartongen. Klä kartongcirkel med aluminiumfolie. Doppa sockerbitarna i limmet eller kristyren och sätt dem i en cirkel på kartongcirkeln. Mura sedan ytterliggare två våningar med sockerbitarna. Låt torka och sätt sedan ett värmeljus i mitten.


 

Så här fina blir lyktorna när de brinner.  









Av Gizmo - 5 december 2009 10:56

Tjena alla glada svansar!!


Jag var igår hoss min uppfödare Sofie för att bli trimmad och julfin. Matte och jag åkte från Tranås glada och förväntansfulla. Sofie började trimma mig och jag gillar nu att vara på trimmbordet och myser riktigt med all uppmärksamhet jag får just där.  Det tog några timmar att gå igenom hela min päls för jag var lite långhårig. Fina lockar börjar nu synas på mig och Sofie och matte höll med om att jag blir en ståtlig hane när jag är vuxen. Så klart..det har jag vetat hela tiden..heheh Efter trimmingen så fick jag äntligen busa med mamma Stina i några timmar. Så roligt det är att springa runt och leka. Stina är helt klart min favorit kompis. Medans Stina och jag lekte i trädgården så myste våra mattar med god Blossa glögg i det julfina köket. Det var två smutsiga Wheatens som mötte oss när vi kom ut. Dusching före läggdags var väl behövligt. Jag var trött och sov hela vägen hem. Tack Sofie och Stina för en rolig och trevlig Whetenstund.


Så klart så tog matte ett före och efter kort som ni får se och jämnföra här ....lite skillnad eller hur?   


Ett tipps till mattar till unga spralliga Wheatens ..håll ut och stå ut med persen det är att tygla en ung sprallig Wheaten. Med all borstning och kloklippning hade matte och jag en stor fight varje gång på trimmbordet under min uppväxt, för inte tala om när jag skulle duscha...ehheh

Allt ert slit kommer att löna sig och nu bara älskar matte våra härliga mysstunder på trimmbordet.


Ha en skön andra advent och snart så får vi se kalle och hans vänner på tv!!!!!


Kramar Gizmo.

  Före   


  Efter  

Ovido - Quiz & Flashcards