Direktlänk till inlägg 5 december 2009

Lödagsmys

Av Gizmo - 5 december 2009 10:56

Tjena alla glada svansar!!


Jag var igår hoss min uppfödare Sofie för att bli trimmad och julfin. Matte och jag åkte från Tranås glada och förväntansfulla. Sofie började trimma mig och jag gillar nu att vara på trimmbordet och myser riktigt med all uppmärksamhet jag får just där.  Det tog några timmar att gå igenom hela min päls för jag var lite långhårig. Fina lockar börjar nu synas på mig och Sofie och matte höll med om att jag blir en ståtlig hane när jag är vuxen. Så klart..det har jag vetat hela tiden..heheh Efter trimmingen så fick jag äntligen busa med mamma Stina i några timmar. Så roligt det är att springa runt och leka. Stina är helt klart min favorit kompis. Medans Stina och jag lekte i trädgården så myste våra mattar med god Blossa glögg i det julfina köket. Det var två smutsiga Wheatens som mötte oss när vi kom ut. Dusching före läggdags var väl behövligt. Jag var trött och sov hela vägen hem. Tack Sofie och Stina för en rolig och trevlig Whetenstund.


Så klart så tog matte ett före och efter kort som ni får se och jämnföra här ....lite skillnad eller hur?   


Ett tipps till mattar till unga spralliga Wheatens ..håll ut och stå ut med persen det är att tygla en ung sprallig Wheaten. Med all borstning och kloklippning hade matte och jag en stor fight varje gång på trimmbordet under min uppväxt, för inte tala om när jag skulle duscha...ehheh

Allt ert slit kommer att löna sig och nu bara älskar matte våra härliga mysstunder på trimmbordet.


Ha en skön andra advent och snart så får vi se kalle och hans vänner på tv!!!!!


Kramar Gizmo.

  Före   


  Efter  

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Gizmo - 23 november 2011 11:23

Hejsan alla glada,   Oj, är det någon som följer min blogg så har den varit död en lång tid. Idag skiver matte  . Vi har varit i skogen idag och plockat pynt till mattes Jul/ adventpyssel. Tycker jag är så så så tråkigt så det lät jag matte vet...

Av Gizmo - 11 september 2010 22:30

Hejsan,   Måste rapportera från utställnings resultatet från Tranås. Vi åkte ut på morgonen och blött i gräset var det. Matte borstade mig till mitt bästa och så var det vår tur. Vi tävlade mot två andra Wheaten, en valp och en tik. Jag stod rikt...

Av Gizmo - 3 augusti 2010 15:30


Hejsan,   Idag har matte och jag övat på utställnings övningar....Det går jätte bra nu med mitt nya utställningskoppel   Matte är hel nöjd !!   Vi hörs snart igen!! I eftermiddag skall jag gå ett spår ...kul!!   Gizmo.   ...

Av Gizmo - 2 augusti 2010 20:42

Hejsan alla glada svansar,   Idag var jag och min flock i skogen. Matte lade två spår till mig som jag klarade galant --så klart!!! Jag älskar att vara ute i skogen och spåra. Så nu sover jag som en stock....matte myser...hehe... Så klart som van...

Av Gizmo - 1 augusti 2010 21:20

Hejsan,   Är ett tag sedan vi skrev i bloggen men vi har facebook och är lite dubbelt upp. Titta gärna in på min facebook sida =)   Vi har fått tipps från min uppfödare Sofie om hur matte ska trimma mig. Sofie gjorde en sida av mig och så fic...

Ovido - Quiz & Flashcards