Direktlänk till inlägg 11 september 2010

Inoffisiell utställning Tranås Brukshundsklubb 2010

Av Gizmo - 11 september 2010 22:30

Hejsan,


Måste rapportera från utställnings resultatet från Tranås. Vi åkte ut på morgonen och blött i gräset var det. Matte borstade mig till mitt bästa och så var det vår tur. Vi tävlade mot två andra Wheaten, en valp och en tik. Jag stod riktigt bra men tyckte att det var lite läskigt med en främmande människa som tar på mig. Matte tyckte det var lite märkligt för det har aldrig varit något problem förrut när dommaren skall undersöka mig. Min gång var så där. Med min vergångskota L7 - S1 är det svårt för mig att få in Wheaten trippandet som krävs under en längre tid. Men min matte är jätte nöjd för vi faxade det efter några rundor och jag är jätte duktig i ringen. Och nu har jag fått in rätta uttrycket också....STOLTHET och SPRALLIGHET med stor glimt i ögat. Vi gick inte vidare i tävlignen men är nöjda med BIM  +HP. Kritiken löd:


Bra huvud och uttryck

Korrekt bett

Goda vinklar fram och bak

Bra hals och rygglinjer

Rör sig bra när han vill

Raka paralella framben

  Sista finishen ...

  hmm....matte det är bra ju.....ge dig    

  Såhär står Tranås finaste goaste Gizmo  


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Gizmo - 23 november 2011 11:23

Hejsan alla glada,   Oj, är det någon som följer min blogg så har den varit död en lång tid. Idag skiver matte  . Vi har varit i skogen idag och plockat pynt till mattes Jul/ adventpyssel. Tycker jag är så så så tråkigt så det lät jag matte vet...

Av Gizmo - 3 augusti 2010 15:30


Hejsan,   Idag har matte och jag övat på utställnings övningar....Det går jätte bra nu med mitt nya utställningskoppel   Matte är hel nöjd !!   Vi hörs snart igen!! I eftermiddag skall jag gå ett spår ...kul!!   Gizmo.   ...

Av Gizmo - 2 augusti 2010 20:42

Hejsan alla glada svansar,   Idag var jag och min flock i skogen. Matte lade två spår till mig som jag klarade galant --så klart!!! Jag älskar att vara ute i skogen och spåra. Så nu sover jag som en stock....matte myser...hehe... Så klart som van...

Av Gizmo - 1 augusti 2010 21:20

Hejsan,   Är ett tag sedan vi skrev i bloggen men vi har facebook och är lite dubbelt upp. Titta gärna in på min facebook sida =)   Vi har fått tipps från min uppfödare Sofie om hur matte ska trimma mig. Sofie gjorde en sida av mig och så fic...

Av Gizmo - 28 maj 2010 09:40


  - Bilden är lånad från Sofie Krantz,  Kennel Giant Force- Grattis alla söta goa poliser som blir 2 år idag !!! Hoppas ni alla får god tårta och annat busigt.....och ha en underbar dag. Gizmo. ...

Ovido - Quiz & Flashcards