Alla inlägg under januari 2010

Av Gizmo - 7 januari 2010 18:56

Hejsan alla glada svansar,


Ni undrar väl varför jag inte har skrivit här på en lång stund. Lathunden har varit i farten och den har vi skrämt bort nu..hehheheh Nej skämt och sido jag och min flock har haft en underbar jul och ett bra  firande för det nya året. 2010 firade vi in hemma med lugn musik och matteoch husse  hade gäster på middag. Men efter tolvslaget med alla grannar som smällde raketer som galningar var jag mycket tveksam att kissa för natten. Jag bara hade nosen utanför dörren och matte fick locka ut mig. Sedan stod jag en lång stund och njöt av att tömma blåsan. Rädd för smällare är jag inte men när allt small av på samma gång så var det inte kul jag mös under köksbordet..



Här har ni lite julkort också och från våran promenad på annandagen i Maingskog. Håll till godo!!!


Gizmo.


       

   

Av Gizmo - 2 januari 2010 18:45

Hejsan alla och god fortsättning på det nya året,


Jag var på vinterutflykt med min flock och mattes mamma och bror och dearas hundar Emma och Rajja. Vi valde en solig kall dag och vi åkte ut till skogen. Vi har sett en bra plats när vi gick där i sommras men gud nu fick vi pulsa fram i snö. Bra gympa för både hund och människa. Vi hundar for runt och lekte i snön och utforskade alla lukter. Senare gjorde vi upp en liten värmande eld som vi drack varm choklad och våra stekta äggmackor. Gud vad härligt det är med vinter.


Ha det gott tills vi hörs igen,


Gizmo.

       

Ovido - Quiz & Flashcards