Alla inlägg under april 2010

Av Gizmo - 24 april 2010 21:26

Hejsan alla glada,


Jag hoppas ni har saknat mina inlägg här på bloggen. Matte har varit slö igen med att skriva om våra bravader. Idag har matte, husse och jagvarit på hundensdag på Djurkompaniet i Nässjö. Vi klippte klor gratis och jag fotades av en av en hundfotograf. Bilden vart urbra och min fina rock look berömdes av fotografen.


Sedan köpte matte mat, galge till trimmbordet, nytt fint halsband  och ett nytt spel till mig.

Vi åkte upp och gick lite på stan i Nässjö för husse skulle hitta nya skor. Vi gick efter vattnet upp till stan. I vattnet i en stor grästuva hade ett svanpar byggt sitt bo. De är så ståtliga tycker jag. Väl uppe i stan så fick jag lite stadsträning. Matte är så stolt över mig för jag sköter mig så bra i alla lägen.


Väl hemma igen så testade vi det nya spelet och jag gillade det mycket. Hjärngympa tycker jag är roligt.


På kvällsrundan i malingskog så gick vi i skogen först och sedan innan vi åkte hem så tränade vi lite agility. Det är kul tycker jag. På måndagar går matte och jag agilitykursen för nybörjare.


Imorgon vet jag inte vad som händer ..och jag bryr mig inte så mycket heller för jag sover som en stock under mattes data bord och har huvudet på hennes fötter. Om hon skulle gå upp vet jag det direkt..heheheh..Jag ör så himla jätte smart.


Ha det gott alla tills vi hörs igen!!


Gizmo.

  På promenad i Nässjö.

       

Av Gizmo - 12 april 2010 12:52

Hejsan alla soldyrkare,


Visst är det härligt med sol tycker matte, men inte jag. Jag håller mig mest i skuggan. I mitt förra liv var jag nog en ISBJÖRN..heheh


Vi var i går, 11 april på Region Östs Wheaten promenad. Vi gick 6 km 5 hundar med husse och matte. Solen sken och det var så där härlig som det kan vara en vårdag.


Efter promenaden fick vi smaka goda grillade hamburgare och kaka till efterrätt.


Tack till Sofie som är aktivitets ansvarig på region öst!!!!


Vi ses i solen och ha det så gott !!!


Gizmo.


 

Ovido - Quiz & Flashcards