Alla inlägg under augusti 2009

Av Gizmo - 17 augusti 2009 08:52

Hejsan,


Den här veckan så jobbar matte sin kvällsvecka så vi kan mysa på morgonen nu. Man behöver ta det lugnt ibland även att man är en Wheaten=P


Idag börjar min kurs på Tranåsbrukshundsklubb. Matte har inte fått ledigt så husse får gå denna första dag. Hoppas att han tar med köttbullar..mums.


Här är en söt bild på mig och ni alla får ha det så bra tills vi hörs igen,


Gizmo.

Av Gizmo - 15 augusti 2009 08:25

Hejsan,


Nu kom äntligen dagen vi alla har väntat på KENNELTRÄFF. Vi vaknade och gjorde oss igjordning och matte borstade sista borstningen på mig. Jag kan ju inte se för tovig ut ju =P.

När vi kom fram till Hult så fick matte, husse och jag gå en tipspromenad först. Där var inte helt lätta frågor. Väl tillbaks så fick jag testa på en del aktiveringsspel. Sofie och Olle hade skurit köttbullar så matte laddade med det i spelet. Jag gillade det spelet med de olika lådorna bäst. Jag kunde alla lådorna utan en men efter att ha testat andra under tide gick matte och jag tillbaks igen och nu klarade jag den. Duktiga Gizmo.

Sedan var alla sammlade och jag fick sitta i bilen medans matte och husse åt en god lunch. Efter lunchen så fick husse och matte fylla i en del frågor på hur de tror att jag klarar vissa saker och om de känner mig väl. Vi gick mot fotbollsplanen och jag fick nos på en död kråka så matte fick dra mig där ifrån. Jag var först ut av mina syskon och det vra bra tycker jag. Jag hatar att vänta =P

Först fick jag krypa igeom en tunnel och jag sprang igenom direkt. Efter det så fick mate se om jag åt köttbulle eller hundkex först. Jag tog bullen först och kexet sedan. Matte trodde att jag skulle hoppa över ett hinder men jag sprang runt om. Sedan så fick jag sitta vid mattes sida och Olle drog ett snöre som jag skulle jaga efter ....nja jag sprangefter snöret lite lojt men tog inte trasan. Leta köttbullar under lingonhinkar var jag bättre på. Matte trodde nog att jag skulle ta hinken och leka med men jag bara åt bullen och sedan var det slut. Duktiga Gizmo.


Syskonen fick göra samma saker som jag och var så duktiga allihopa. Roligast var brorsan Glenn som gick i godiskorgen istället för hindret...smart tycker jag. Efter detta så fick vi sitta i bilen igen medans våra flockar drak kaffe med god kaka, grädde och smaskiga jordgubbar. Vi fick en present var och det var en namnbricka med telefonnummer på. Tack snälla Sofie & Olle ni är för goa.


Oj jag glömde berätta att Mysaksa extramatte vann tipspromenaden och Sveas flock vann tävligen om att känna din hund. GRATTIS !!!


Sedan började det närma sig att åka hem så vi kick komma ur bilarna en sista gång och hälsa och gosa lite. Jag kramade brorsan Mysak extra gång. Vi kom bra överens och med tjejerna med. Glenn och jag går bra med om han inte vaktar husse eller matte =P


Husse körde över skuregata hem en grusväg. Vi gillar att åka runt på lite mindre vägar. Jag var så trött så jag såg inte så mycket av turen. Väl hemma så var lillhusse & matte glada att se mig. På kvällen var jag en död hund, helt stutkörd. Kennelträffar är tröttande så matte och husse undrade om de fått rätt hund med sig hem.


En mycket bra dag och vi ser fram emot träffen 2010.


Ha det gott och vi hörs snart igen,


Gizmo.

Ovido - Quiz & Flashcards