Alla inlägg under juli 2009

Av Gizmo - 17 juli 2009 20:36

Hejsan igen,


Nu har vi varit ute på sjön sommen igen. Vi älskar verkligen sjölivet och jag har vant mig vid i och ur båt. Jag badade riktigt den här gången öven själmant..heheheh...Sedan fikade vi goda mackor och kaffe. Sedan badade vi igen och jag sprang lös och utforskade ön. När vi åkte hem så somnade jag med huvudet i mattes knä. Vilken härlig dag vi hade i hop. Lill husse - och matte var hoss farmor och farfar på den årliga utflykten + övernattning med kinamat =P


Ha det gott tills vi hörs igen,


Gizmo.

Av Gizmo - 12 juli 2009 09:04

Hejsa,


Jag och min flock har varit ute och åkt lite. Vi började i gamla Linköping. Där är så mysigt med alla gamla hus och människor med tidsenliga kläder. Jad vart miljötränad samtidigt både med mäniskor, barn och andra hundar. Jag börjar bli lite mindre vild med att vilja hälsa på allt och alla. Så träningen gick riktigt bra. Sedan åkte vi til bergsslusar. Det är så spännande att titta på båtar som slussas igenom. Vi fikade medhavd fikakorg. Jag fick smaka på mattes bullar jag med...vilken lycka =) Efter att ha fikat klart gick vi längs göta kanal en stund. Där såg vi en man med en Irländsksätter. Han skulle sätta sig på en stol med hunden drog till ner till kanalen för den ville bada. Mannen hade ett senilsnöre som vi säger. Ni vet en sådan där som rullar ut sig typ 5 meter och rullar tillbaks. Mannen höll på att släpas i kanalen....oj oj oj vilket drama. Vi åkte sedan vidare till Vadstena och strosade runt i staden och vid slottet. Min flock gillar Vadstena det är så fint vid vättern..Jag ville bada hehehh..men det ville inte min flock. Sedan bar det av hem igen. Vi åkte igenom Ödeshög  hem på slinger vägar. Jag spanade i Ödeshög för att se om brorsan Glenn var ute på promenad ..ehheheh =P


Väl hemma sov jag och hade det gott. En kul dag med min flock. Vi älskar att åka och titta på saker och göra lite kul.


Vi hörs snart igen och ha det gott!!!


Gizmo.

Av Gizmo - 11 juli 2009 09:16

Idag har matte och jag tränat på de övningar som jag lärde mig på allmänlydnaden. Det gick bra tyckte matte eftersom vi tränade i spöregn heehhe. Jag tycte det var så där att sitta i 5 minuter på komando ehheh =P Men jag vet att har matte sagt till mig på komando är det bäst att lyda. Sedan tränade vi även på att springa i utställnings rigen och att visa upp mig på ett bra sätt. Jag ville inte stå på ett bra sätt för jag hade tröttnat efter allmänlydnaden. Men vi fortsätter träna för kommade utställningar.


Ha det gott tills vi hörs igen,


Gizmo.

Av Gizmo - 5 juli 2009 12:50

Hejsan,


Vi har varit på sjön med mattes bror och mamma och min kompis Rajja. Min flock var med också förstås. Jag var mycket djärvare i vattnet den här gången. Jag badade magen nu förrut bara mina tassar. Jag blir nog en badfantast till slut för jag vill gärna bada men törs inte riktigt än. Jag springer och velar vid kanten av sjön och gnäller för min flock simmar ut. Det ser så roligt ut och det är inte kul att bli ensam kvar på land..hehehheh


Vi fickade och grillade gott. Sedan vart alla trötta av frisk luft och god mat. När vi packat i båten började det regna så vilken tur för oss . Vi åkte i sakta mak med kapellet uppe och jag somnade till ibland. Åka båt är härligt...


Vi hörs snart igen och ha det gott alla glada !!


Gizmo.

Av Gizmo - 4 juli 2009 12:46

Hejsan,


Matte fyllde 40 åri torsdags, 2 juli. I dag hade vi kalas med släkten för att fira min matte. Vi fick grillad fläskfilé, potatissallad, potatisgratäng och god grön sallad....Sedan förstås bullar, kakor och kaffe och den goda jordgubstårtan som är ett måste på mattes födelsedag. Vi fick en härlig stund med många goda skratt och diskussioner.


Vi hörs snart igen & Ha det gott !!


Gizmo

Ovido - Quiz & Flashcards