Direktlänk till inlägg 12 juli 2009

Åktur till Gamla Linköping, Bergs Slussar och Vadstena !!

Av Gizmo - 12 juli 2009 09:04

Hejsa,


Jag och min flock har varit ute och åkt lite. Vi började i gamla Linköping. Där är så mysigt med alla gamla hus och människor med tidsenliga kläder. Jad vart miljötränad samtidigt både med mäniskor, barn och andra hundar. Jag börjar bli lite mindre vild med att vilja hälsa på allt och alla. Så träningen gick riktigt bra. Sedan åkte vi til bergsslusar. Det är så spännande att titta på båtar som slussas igenom. Vi fikade medhavd fikakorg. Jag fick smaka på mattes bullar jag med...vilken lycka =) Efter att ha fikat klart gick vi längs göta kanal en stund. Där såg vi en man med en Irländsksätter. Han skulle sätta sig på en stol med hunden drog till ner till kanalen för den ville bada. Mannen hade ett senilsnöre som vi säger. Ni vet en sådan där som rullar ut sig typ 5 meter och rullar tillbaks. Mannen höll på att släpas i kanalen....oj oj oj vilket drama. Vi åkte sedan vidare till Vadstena och strosade runt i staden och vid slottet. Min flock gillar Vadstena det är så fint vid vättern..Jag ville bada hehehh..men det ville inte min flock. Sedan bar det av hem igen. Vi åkte igenom Ödeshög  hem på slinger vägar. Jag spanade i Ödeshög för att se om brorsan Glenn var ute på promenad ..ehheheh =P


Väl hemma sov jag och hade det gott. En kul dag med min flock. Vi älskar att åka och titta på saker och göra lite kul.


Vi hörs snart igen och ha det gott!!!


Gizmo.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Gizmo - 23 november 2011 11:23

Hejsan alla glada,   Oj, är det någon som följer min blogg så har den varit död en lång tid. Idag skiver matte  . Vi har varit i skogen idag och plockat pynt till mattes Jul/ adventpyssel. Tycker jag är så så så tråkigt så det lät jag matte vet...

Av Gizmo - 11 september 2010 22:30

Hejsan,   Måste rapportera från utställnings resultatet från Tranås. Vi åkte ut på morgonen och blött i gräset var det. Matte borstade mig till mitt bästa och så var det vår tur. Vi tävlade mot två andra Wheaten, en valp och en tik. Jag stod rikt...

Av Gizmo - 3 augusti 2010 15:30


Hejsan,   Idag har matte och jag övat på utställnings övningar....Det går jätte bra nu med mitt nya utställningskoppel   Matte är hel nöjd !!   Vi hörs snart igen!! I eftermiddag skall jag gå ett spår ...kul!!   Gizmo.   ...

Av Gizmo - 2 augusti 2010 20:42

Hejsan alla glada svansar,   Idag var jag och min flock i skogen. Matte lade två spår till mig som jag klarade galant --så klart!!! Jag älskar att vara ute i skogen och spåra. Så nu sover jag som en stock....matte myser...hehe... Så klart som van...

Av Gizmo - 1 augusti 2010 21:20

Hejsan,   Är ett tag sedan vi skrev i bloggen men vi har facebook och är lite dubbelt upp. Titta gärna in på min facebook sida =)   Vi har fått tipps från min uppfödare Sofie om hur matte ska trimma mig. Sofie gjorde en sida av mig och så fic...

Ovido - Quiz & Flashcards