Alla inlägg under februari 2010

Av Gizmo - 21 februari 2010 15:58

Hejsan alla glada i snön,

Herregud vad snö vi fick i helgen!!!   Här i Tranås så fick vi ca 4 dm snö på några dagar...och mera väntas i nästa vecka. Matte och jag pulsade i en park vi har här inte så långt ifrån. Ca 2 km är park rundan och så ytterliggare några kilometer dit och hem. Så vi fick se solen lite ifag vilket var skönt. Vi mötte många ute på vinterpromenad och det är faktiskt skönt att röra på sig.


Vi hörs snart igen och ha det gott alla !!!


Kramar ,


Gizmo.

  Mitt hus är snart begravt i snö...ehheheheh  ...           Oj ..men vad ser jag därborta....

Av Gizmo - 16 februari 2010 11:27

Heksan alla glada,


Idag får man kanske äta en tisdagsbulle eller vad säger ni?  


Vi har varit ute och gått i snön idag och sedan har vi haft en städdag....det gillar inte jag speciellt mycket men matte tycker det är nödvändigt...


Hittade lite bilder som jag inte har delat med mig. Håll till godo och njut!!!



Ha det gott,


Gizmo.


     

Av Gizmo - 15 februari 2010 13:12

SWTK Öst 10 02 13


Well presented for a learner. At this stage more showing experience would make more of a otherwise very balanced dog with a beautiful head.


Nice shoulder and rear angualtion. Fine movement but could be stronger.


Keep up the good work!


 

Av Gizmo - 15 februari 2010 10:26

Hejsan alla glada,


Vi måste ju berätta om hur det var på Wheatenklubben region östs rasspecial. Vi åkte tidigt på morgonen för det var långt att åka samt att det snöade och var spårigt på en del sträckor av vägen. Vi kom fram vid 10.00 tiden så vi hann rasta av mig innan jag skulle in. Väl inne skällde det till höger och vänster om mig ett rigtigt Terrier välkomnande..hehehh...  I min klass var det en hane 3 veckor äldre än mig som tävlade. Matte gjorde mig fin så gott det gick för där fanns mycket att titta på och hålla reda på för mig. Eftersom det var vår första utställning på länge så var matte nöjd med resultatet även att vi vart utsorterade. Jag fick jätte fina omdömmen och domaren sa att jag hade rätta glöden men både matte och jag behöver massor av träning för att visa upp mig på ett bra sätt. Husse och matte fikade och hade en jätte trevlig Wheaten dag och köpte lite Wheaten saker med sig hem. Ett lotteri hade de också och både husse och matte vann varsin vinst ...en jätte fin hundmatssäck som är förslutbar och en jätte fin ljusstake. Nöjda och trötta åkte vi hem igen mot Tranås. Vi kommer att åka på flera utställningar nu och träna mycket mera på att ställa upp mig på ett bra sätt.



Matte har nu bokat en tid för min HD röntgen. Den 3 mars 09.45 så kommer vi röntga mig på Jönköpings Smådjursklinik. Mera om resultatet från detta kommer när vi fått veta svaret från kliniken.


Ha det gott och vi hörs igen,


Gizmo.

   

Av Gizmo - 7 februari 2010 08:32

Godmorgon alla glada,


Igår var jag hoss Sofie och fick min åäls utställningsfin. Det är mycket snö nu men vägarna var torra och fina. Det tog lite tid att få til den rätta looken som man skall ha på en utställning. Matte vart mycket nöjd över min fina klippning allt som skall framhävas framhävdes. Bra jobbat Sofie!!!  Matte ville visa upp hur vi ställer upp mig på utställning. Då ville jag inte alls utan krumbuktade och hade mig. När Sofie tog mig i kopplest så stod jag som en staty. Så det var bara för matte att försöka igen...gick inte alls. Men när Sofie tog mig i kopplet igen stod jag helt stilla..Men hur i hela friden kan detta komma sig. Vi for med mig fram och tillbaks hela tiden utan resultat från matte. Då kom Sofie på att testa att matte står nära mig när hon ställer upp mig ...pang...jag stod stilla som en staty och två människor stod och gapade...wow var det så enklelt tyckte matte..heheeh. Tur att Sofie såg hur vi skulle lösa det hela. Sofie tog det här fina kortet på mitt och mattes lyckade försök att visa upp mig.


Sedan fick jag busa med mamma Stina på deras baksida. oj vad vi for fram i den djupa snön. Så efter några timmar när vi skulle åka hem var vi som två snögubbar. Med roligt har vi alltid när vi busar omkring. Väl hemma så sov jag hela kvällen och var helt slutkörd. Morsor kan verkligen ta musten ur en ...hehehehehh


Tack Sofie, Olle, Stina, Monika, Mats för en trevlig dag !!!!  


Ha det gott och vi hörs igen!!!


Gizmo.


 

Av Gizmo - 2 februari 2010 12:35

Hejsan alla glada,


Jag har laddat upp ett kul klipp på Youtube. När matte eller husse spelar Hemglass låten på sina mobiler så ylar jag alltid. De tycker jag låter rolig...


Se och njut ...heheheh


Ha det gott !!


Vi hörs snart,


Gizmo.


http://www.youtube.com/watch?v=ljXl7wXX3V8

Av Gizmo - 1 februari 2010 09:30

Hejsan alla glada,


Jag måste ju skriva om att vi nu efter mycket velande hit och dit nu är anmälda till region östs rasspecial i Påryd. Matte har inte känts sig helt säker att vi kommer ..eller hon kommer att klara att ställa ut mig. Vi har tränat en hel  del i garaget hemma och jag står som en staty...men det visste jag ju hela tiden att jag är bäst på allt..heheheh..


Nu ser matte och jag fram emot att träffa glada Wheatens och deras alltid så glada  och trevliga ägare  


Så vi syns i Påryd och lycka till alla ni som skall tävla!!!!!!


Ha det gott och vi hörs snart igen,


Gizmo.


 

Ovido - Quiz & Flashcards