Alla inlägg den 7 april 2009

Av Gizmo - 7 april 2009 16:46

Hej igen,


Nu har jag lite att blogga om igen. Jag tränar mycket nu med matte både lydnad och till utställningen den 25 april. Jag gillar att jobba mycket och tröttnar inte så lätt. Det går bättre på min hundkurs och matte har tränat upp sitt temprament med. Visst är jag ett väldigt busigt energiknippe men matte är dunktig på att inte brusa upp mot mig. Vi har mycket roligare nu när vi tränar...Bra jobbat matte. För vi i familjen vet ju vilket temprament och envishet som du har i kroppen ;P


Vi var och köpte en ny bilbur hoss Sofie på jobbet i Djurmagazinet. Vi fick hälsa på mamma Stina med. Fast då fick jag sitta i bilen. Alla i familjen tycker hon är en sådan härlig tjej. Sedan tittade på alla söta mus, hamster, kanin och marsvins bebisar. Oj oj oj ...lillhusse och lillmatte ville köpa allihopa :)


På min träning i måndags fick matte teorilektion först och jag fick sitta i bilen. Det handlade om hundars kroppspråk och hur vi gör så fel med vårt egna kroppspråk mot hundarna. Matte lärde sig massor och hon såg genast vad många fel hon gör med mig;P Jag fick sedan komma ur bilen och vi tränade avslappning. Jag har en extra lång avslappning för jag kan inte hålla mig lugn. Det är så himla kul att träna att jag inte kan koncentrera mig. Efter min avslappning vart jag en annan hund tyckte matte. Tycker hon ja...jag är ju samma fast man är ju Wheaten smart ;P Vi vet hur det lönar sig bäst att uppföra oss så klart. Matte och jag klarade galant den där övningen från hundcoachen på TV4 +. På komandot sitt skall jag sitta fast matte går bort i kopplets längs och rycker i det så att jag måst kämpa för att sitta kvar, ledarskaps träning heter det säger matte. Klart man kan ju visa sig på styva linan någon gång. Jag är en underbar hund tycker kursledaren och hon tror matte och jag kan gå hur långt som helst i bruks för vi ser ut att ha så himla roligt ihop och jag vill jobba jobba jobba..De andra hundarna tröttnar fort men inte JAG :) Så jag fick en extra övning efter de andra gick hem. Vi tränade ingången.


Matte har tränat mig inför Ödeshögs utställningen också så här är lite bilder. Min husse är med på bild också när vi var ute på promenad och tränade fot.


Vi hörs snart igen :)


Ha det gott !!!!


Gizmo.

Ovido - Quiz & Flashcards