Alla inlägg den 14 mars 2009

Av Gizmo - 14 mars 2009 15:19

Hej igen,


Nu har matte varit lat med bloggandet igen. Fy skäms!!  Idag var husse, matte och jag i Tranås brukshundsklubb, Malingskog. Där älskar jag att vara och jag får springa lös i skogen. I skogen finns det många hinder att både hoppa upp på och över. Så matte tränade hopp med mig. Det är nog det bästa jag vet. Allra helst som det blir något gottis som belöning ju. Nere på agility banan testade matte mig lite på en del saker jag inte testat på förrut för det var så isigt och snöigt då. Jag klarade att klättra upp på trappan och gick högt över marken ner på andra sidan. Gud så stolt husse och matte vart för att jag inte fegade ur. Men fegar en äkta wheaten ur...fnys!!!  Jag klarade hindren galant men det har vi övat lite på förrut. Men det som var lite läskigt var gungbrädan. Jag blev så paff att den så stadiga brädan plötsligt åkte ner mot marken. Men jag luktade på den igen och kunde göra om momentet utan problem. Är jag inte duktig? Sedan var det dags tyckte husse och matte att åka hem . Det var dags att laga middag . Tiden går så fort när man gör saker ihop med husse och matte men oj vad vi trivs ihop och har roligt. Det ser man ju på korten som matte har lagt in här. Det är några äldre kort med här också från min vackra vinter promenad med Emma och Rajja.


Ha det gott alla fans!!


Vi hörs,


Gizmo.

Ovido - Quiz & Flashcards