Direktlänk till inlägg 22 februari 2009

Hult !

Av Gizmo - 22 februari 2009 17:01

Hejsan,


Jag har varit och trimmat min päls hoss Sofie. Jag hade mycket päls i början men efter så vart jag en riktig Wheaten. Sofie är så duktig på att få till det där extra som gör så himla mycket. Sedan vilade jag i bilen medans matte mumsade på en god middag med Olle och Sofie. Matte hade en kel stund med mamma Stina. Efter maten så fick jag komma ur bilen och fick busa med Stina på baksidan. Oj vad det var roligt att busa med mamma igen. Hon styrde leken hela tiden och jag sprang med. Det regnade lite också så vi vart två blöta hundar efter vår lek. Men oj vad jag gillar att wheaten busa. Matte körde hem och jag var så trött att jag sov hela vägen hem och hemma också. Husse fick putta ut mig för att ta natt rundan. Han tyckte att jag blev så liten med all min päls borta. Men stilig är jag ialla fall.


Nej nu sover jag för natten.


Vi hörs snart igen!!!!


Gizmo.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Gizmo - 23 november 2011 11:23

Hejsan alla glada,   Oj, är det någon som följer min blogg så har den varit död en lång tid. Idag skiver matte  . Vi har varit i skogen idag och plockat pynt till mattes Jul/ adventpyssel. Tycker jag är så så så tråkigt så det lät jag matte vet...

Av Gizmo - 11 september 2010 22:30

Hejsan,   Måste rapportera från utställnings resultatet från Tranås. Vi åkte ut på morgonen och blött i gräset var det. Matte borstade mig till mitt bästa och så var det vår tur. Vi tävlade mot två andra Wheaten, en valp och en tik. Jag stod rikt...

Av Gizmo - 3 augusti 2010 15:30


Hejsan,   Idag har matte och jag övat på utställnings övningar....Det går jätte bra nu med mitt nya utställningskoppel   Matte är hel nöjd !!   Vi hörs snart igen!! I eftermiddag skall jag gå ett spår ...kul!!   Gizmo.   ...

Av Gizmo - 2 augusti 2010 20:42

Hejsan alla glada svansar,   Idag var jag och min flock i skogen. Matte lade två spår till mig som jag klarade galant --så klart!!! Jag älskar att vara ute i skogen och spåra. Så nu sover jag som en stock....matte myser...hehe... Så klart som van...

Av Gizmo - 1 augusti 2010 21:20

Hejsan,   Är ett tag sedan vi skrev i bloggen men vi har facebook och är lite dubbelt upp. Titta gärna in på min facebook sida =)   Vi har fått tipps från min uppfödare Sofie om hur matte ska trimma mig. Sofie gjorde en sida av mig och så fic...

Ovido - Quiz & Flashcards