Direktlänk till inlägg 18 februari 2009

Pälsvård

Av Gizmo - 18 februari 2009 11:20

Hej igen,


Pälsen min börjar tova ihop sig. Matte tog bort massor av tovor i ljumskar och armbågar och vid hasorna. Jag tycket inte pälsvård är så himla jätte kul men matte lät så arg på mig så jag la mig ner på bordet och led i det tysta. Fast efter att ha fått hoppa ner och en mumsig pastej bit så var jag nöjd. Matte och jag tog en skön och uppfriskande promenad runt svartån. Jag hade så många lukter att ta reda på så jag vart helt slut när vi kom hem i stugvärmen igen. Jag kan hoppa upp på en stor sten nere vid ån och så klart tränar vi varje gång vi gåt förbi. På söndag skall vi till Sofie & Stina. Jag skall få min päls trimmad. Skall bli kul att träffa Hultarna igen:)


Vi hörs snart igen!!!


Gizmo.

 
 
Syrran Svea

Syrran Svea

18 februari 2009 20:02

Hej Gizmo!
Va kul att du har fått din egen blogg. Vi kommar att titta inn ofta och kolla hur det är med dig.

Jag vet eksakt hur det känns med dom där tovarna - det är inte särskilt roligt när dom skall bort :(

Husse & matte hälsar ochså

http://furuskjeg.blogspot.com

 
Ingen bild

Carina & Gizmo

18 februari 2009 23:22

Tack för att ni kollade in min blogg. Jag tittar in på er oxå=) Svea ser så söt ut i snön.

Ha det gott!!

 
Ingen bild

emma och rajja

21 februari 2009 08:57

Hej gizmo vill bara säga att det är roligt att du skaffat en blogg för vi kommer aldrig få några :) men aldrig säga aldrig. ville bara tacka för den trevliga promenaden i söndags. var roligt att träffa dig igen från dina tikar emma och rajja med emmas husse vid tangentbordet

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Gizmo - 23 november 2011 11:23

Hejsan alla glada,   Oj, är det någon som följer min blogg så har den varit död en lång tid. Idag skiver matte  . Vi har varit i skogen idag och plockat pynt till mattes Jul/ adventpyssel. Tycker jag är så så så tråkigt så det lät jag matte vet...

Av Gizmo - 11 september 2010 22:30

Hejsan,   Måste rapportera från utställnings resultatet från Tranås. Vi åkte ut på morgonen och blött i gräset var det. Matte borstade mig till mitt bästa och så var det vår tur. Vi tävlade mot två andra Wheaten, en valp och en tik. Jag stod rikt...

Av Gizmo - 3 augusti 2010 15:30


Hejsan,   Idag har matte och jag övat på utställnings övningar....Det går jätte bra nu med mitt nya utställningskoppel   Matte är hel nöjd !!   Vi hörs snart igen!! I eftermiddag skall jag gå ett spår ...kul!!   Gizmo.   ...

Av Gizmo - 2 augusti 2010 20:42

Hejsan alla glada svansar,   Idag var jag och min flock i skogen. Matte lade två spår till mig som jag klarade galant --så klart!!! Jag älskar att vara ute i skogen och spåra. Så nu sover jag som en stock....matte myser...hehe... Så klart som van...

Av Gizmo - 1 augusti 2010 21:20

Hejsan,   Är ett tag sedan vi skrev i bloggen men vi har facebook och är lite dubbelt upp. Titta gärna in på min facebook sida =)   Vi har fått tipps från min uppfödare Sofie om hur matte ska trimma mig. Sofie gjorde en sida av mig och så fic...

Ovido - Quiz & Flashcards